Amsterdam: 23:28, Tokyo: 08:28

Hakone

Gistermorgen heb ik om 6 uur s'morgens het manga cafe verlaten om vervolgens de trein te pakken naar Hakone-yumoto. Hakone is een gebied ten zuid westen van Tokyo, in de buurt van Mt. Fuji. Dit gebied is bekend vanwege de vele vulkanische activiteiten. Er zijn veel heet water bronnen en dus ook onsen!

Eenmaal in Hakone-yumoto aangekomen heb ik de Hakone-tozan line genomen. Dit is een klein bergtreintje van slechts 2 wagons die al zig-zaggent de berg op gaat naar het plaatsje Gora.

Vanuit Gora kun je een kabelbaan nemen die je door een prachtig gebied naar het plaatsje Owakudani brengt. Hier vind je vele heet water bronnen die een hoge concentratie zwavel bevatten. Dit kun je ook wel ruiken... In dit water worden eieren gekookt welke dan een pik zwarte schaal krijgen.

Volgens kun je verder met de kabelbaan naar het Ashi meer. Dit meer kun je oversteken met een van de piraten boten naar de andere kant van het meer varen. Vervolgens heb ik de bus genomen terug naar Hakone-yumoto.

Daar ben ik het TIC binnen gelopen om te vragen wat de beste onsen in de regio is. Omdat het al een uur of 5 was en ik geen zin had om in een capsule te overnachten heb ik maar gelijk gevraagd of ze niet een leuk hotel in de buurt hadden.

Voor 5.000 yen zou ik in een versleten hotel kunnen overnachten of voor 8.000 een nieuwe met eigen bad, wc en een gedeelde onsen. Die keuze was dus snel gemaakt.

Na het inchecken ben ik gaan eten in een lokaal restaurant. Het eten was erg lekker.

Daarna ben ik de onsen in gedoken en daar heb ik wel iets van 2.5 uur rond gehangen. Onsen zijn echt geweldig. Buiten in een heet water bad zitten met water dat rechtstreeks uit een heet water bron komt. De baden zijn vaak gemaakt met echte rotsen of hout. Het is echt een geweldige ervaring.

Na de onsen was ik natuurlijk erg moe en toen ben ik maar snel mijn kamer gaan checken. Geheel in Japanse stijl en van alle gemakken voorzien. Je kon zelfs met een draaiknop het volume van rustgevende muziek bepalen. Die traditioneel Japanse kamers zijn echt geweldig. Het koste misschien iets meer maar dan heb je wel een prachtige luxe kamer.

De volgende morgen ben ik naar de Tenzan onsen gegaan. Dit moest een van de beste in de regio zijn. Helaas zijn de onsen in Hakone een beetje overrated. De onsen die ik in Gunma bezocht had was mooier omdat het groter was en er stond geen muur om het hele complex heen. Je zat daadwerkelijk midden in de natuur.

Daarna ben ik langzaam aan terug naar Tokyo gegaan. Onderweg naar Shinjuku heb ik een hoop lopen e-mailen uit verveling en ik heb natuurlijk geslapen. Ik begin steeds meer op een Japanner te lijken :-/

Omdat ik in Shinjuku zat heb ik maar gelijk een hotel geregeld bij het TIC daar voor mijn laatste 4 nachten. Helaas maakte ze geen reserveringen dus dat mocht ik zelf doen. Omdat mijn Japans niet geweldig is ben ik maar naar het hotel toe gegaan. Het is een kleine kamer zonder enige uitstraling in een gat buiten het centrum van Tokyo. Maar voor de prijs van een capsule hotel kon ik het toch niet laten.

Daarna ben ik naar Ueno gegaan om daar te eten en vervolgens ging ik een slaap plaats zoeken. Manga cafe of een capsule hotel... Het is een combinatie van beiden geworden. Ik ben nu in een manga cafe en 20m verder ligt een capsule hotel. Omdat capsules toch beter slapen als bureau stoelen ga ik daar overnachten.

Morgen avond gaan we richting Mt. Fuji om op zaterdag morgen de zonsopkomst te zien. Ik ben benieuwt hoe dat gaat afgelopen.

Foto's laten helaas nog op zich wachten. Sorry... Misschien dat die pas komen als ik weer in Nederland ben.

19 Jul 2007 14:43 door Roy, 0 reactie(s)