Amsterdam: 17:30, Tokyo: 02:30

Ouders

Afgelopen vrijdagavond ben ik uit gaan eten met Bernd en zijn vrouw Yvonne. Bernd loopt ook stage bij Bosch. Voordat we hebben gegeten heb ik nog snel wat cadeautjes uitgezocht want mijn ouders kwamen zaterdagmorgen naar Japan toe. We hebben vervolgens een leuk restaurant uitgezocht en daar hebben we lekker gegeten.

Later zijn we nog naar de starbucks gegaan maar ik een matcha (als ik me niet vergis) gedronken heb. Dit was groene thee met melk. Dat smaakte opzich wel lekker. Vervolgens zijn we weer huiswaards gekeerd.

Eenmaal terug in Higashimatsuyama heb ik nog tot 2 uur in de nacht wat dingen op lopen zoeken, mijn tas in gepakt de cadeautjes ingepakt etc. Vervolgens heb ik ongeveer 3 uur geslapen en toen mocht ik er weer uit want ik moest om 6 uur alweer op het station staan om naar het vliegveld te vertrekken.

Ik was zoals wel te verwachten vreselijk moe maar ik heb me toch weten te redden. Ik heb nog even snel wat te eten gekocht bij de Lawson (lang leven 24/7 winkels) en vervolgens heb ik de trein gepakt.

Eenmaal op het vliegveld mocht ik mijn ID-kaart even laten zien en toen mocht ik naar de aankomst hal. Daar heb ik nog een uurtje mogen wachten maar toen kwamen mijn ouders toch eindelijk naar buiten gelopen.

Na wat gedronken te hebben hebben we de bus gepakt naar Ikebukuro. Eenmaal aangekomen hebben we het hotel gezocht en na een klein beetje fout lopen hadden we die ook gevonden. Blijkbaar lag het hotel een beetje in een hoeren buurt maar ach.

Nadat we onze spullen gedumpt hebben zijn we Tokyo in getrokken. Eerst hebben we wat noodles naar binnen gewerkt en vervolgens zijn we naar de Asakusa tempel vertrokken. Asakusa is eigenlijk de grootste touristische trekpleister van Tokyo. Ik was er overigens nog niet geweest dus voor mij was het ook interresant.

In Asakusa hebben we wat souvenier shops bekeken en wat foto’s gemaakt van de tempel natuurlijk. Ik vond zelf de Meiji shrine mooier als deze tempel maar goed, deze zag er ook wel tof uit.

Na Asakusa zijn we naar Ueno vertrokken. Hier hebben we nog wat rond gelopen in het park en hebben we nog wat gedronken op een terrasje (wat overigens heel zeldzaam is hier in Tokyo). Na nog wat gelopen te hebben zijn we terug gegaan naar Ikebukuro.

Daar zijn we naar Sunshine 60 gegaan. Sunshine 60 is een wolkenkrabber met jawel, 60 verdiepingen! Boven was het uitzich natuurlijk geweldig mooi. Omdat het al donker was was de gehele stad prachtig verlicht. Vervolgens wat gegeten in een wat traditioneler restaurant wat altijd wel tof is naar mijn mening.

Mijn moeder en ik hadden een of ander Japans gerecht wat ze ook veel op matsuri (festivals) verkopen en mijn vader een pizza. Ik heb me overigens echt nog kapot gelachen om mijn vader en moeder. Ze kunnen allebei voor geen meter met eetstokjes omgaan dus dat is opzich al grappig om te zien. Verder had mijn vader de pizza in kleine brokjes gesneden en vervolgens wou hij dat met stokjes op gaan eten. Ik geloof niet dat je een pizza normaal met stokjes eet pap :-/

Omdat het ondertussen al laat begon te worden en mijn ouders hebben natuurlijk een jetlag zijn we maar terug naar het hotel gegaan om te overnachten.

Op zondag zijn we wat vroeger opgestaan en toen hebben we gegeten in een koohii (koffie) shop in Ikebukuro om vervolgens naar Shinjuku te gaan. In Shinjuku zijn we naar het beroemde Government gebouw geweest waar we ook weer een geweldig uitzicht hadden over de stad.

Na Shinjuku hebben we de Yamanote trein gepakt naar Harajuku. In Harajuku hebben we de Meiji shrine bezocht. Hier zijn volgensmij ook echt elke dag trouwerijen. Zondag waren er op een moment wel zeker 3 stellen aanwezig. Natuurlijk hoord bij een traditionele trouwpartij ook traditionele kleding dus we werden getracteerd op een hoop mensen in prachtige kimono’s en andere traditionele kleren.

Na wat gegeten te hebben zijn we de rare jeugd van Harajuku gaan bekijken die daar altijd op zondag rond hangen om vervolgens naar Yoyogi park te gaan. In het park was het vreselijk druk maar ongeloofelijk gezellig. Het heeft echt de sfeer van een muziek festival waar mensen lekker hun eigen ding doen en genieten van het leven.

Toen we op weg wouden naar Shibuya kwamen we er achter dat het Tai(wan) festival zich aan de andere kant van de straat afspeelde. Vandaar dat het dus ook zo druk was in het park. Het festival kenmerkte zich door eten, picknicken, eten, nog meer eten en eten. Een typisch Japans festival dus.

We hebben ons een weg door de menigte gebaant om vervolgens via het beroemde Shibuya kruispunt naar een museum te gaan waar mijn moeder heen wou. Daar hebben wat potjes (ja vince ook sake kopjes) bekeken uit de Edo periode.

Na Shibuya hebben we de trein gepakt naar Shimbashi om vervolgens de monorail te nemen naar Odaiba. In de monorail zit geen bestuurder dus we konden lekker voorin zitten. Mijn ouders vonden het net een achtbaan ( zo hard gaat hij niet maar goed ). Eenmaal in Odaiba hebben we wat foto’s getrokken van de rainbow bridge en het vrijheidsbeeld etc en we hebben wat gegeten daar.

Omdat ik natuurlijk nog terug naar Higashimatsuyama moest zijn we met de metro / trein naar Ikebukuro gereden waar ik mijn tas opgepakt heb en na weer afscheid genomen te hebben heb ik de trein terug genomen.

Op dit moment zullen mijn ouders vast ergens vrolijk in Kyoto rond hobbelen.

14 May 2007 07:35 door Roy, 5 reactie(s)

Door tooske op 19 May 2007 21:47
EN HOE GAAT HET DAAR MET JULLIE ZAL WEL EEN GEWELDIGE ERVARING ZIJN. GENIET ER MAAR VAN HEB DINSDAG EEN CREMATIE ALLES VERLOOPT VERDER GOED.GROETJES UIT WEERT
Door Tjeu op 18 May 2007 21:01
Roy, Hoe is het om je ouders op sleeptouw te nemen? Eerst terecht komen in de verkeerde buurt. Dan geen goede performance wat betreft de eetkunst (met stokjes en zo). Maar ik neem aan, voor eenieder toch een schitterende ervaring. Nog heel veel mooie dagen met z'n alle daar in het verre Ikebukuro etc. Groetjes, Tjeu Knippenberg
Door petra broods op 16 May 2007 11:02
Ha die Roy, we volgen je al een tijdje via internet, jij hebt het wel naar je zin daar volgens mij!leuk te lezen dat Ton en Mien het ook naar hun zin hebben daar in het verre Japan!want het is toch niet niks zomaar vanuit het kleine "loar"naar dat grote Japan reizen ! nog een leuke tijd voor jullie daar ! groeten Petra Broods
Door mams op 15 May 2007 14:19
wat geweldig realistisch geschreven Roy. Hier vanuit het internetcafe is het plezierig om te lezen hoe jij het beleeft hebt.Ik vind het zo mooi in Japan. Dit had ik niet willen missen. Pap ook niet. De weg zoeken is nog lastig maar dat gaat ook steeds beter. groetjes.
Door Vince op 14 May 2007 13:33
w00t sake! Oke, nu moet ik echt ophouden. Gief foto's!