Amsterdam: 00:35, Tokyo: 09:35

Tokyo

Zondag ben ik met Yuki, Mario en Rene naar Tokyo gegaan. Rene is deze week trouwens aangekomen. Hij was echter niet de enige. Op 1 dag waren er volgensmij een stuk of 6 nieuwe studenten aangekomen. Allemaal Duitsers overigens.

Nou goed in Tokyo zijn we eerst naar Akihabara geweest omdat Mario zijn x-box 360 wou verkopen. Akihabara was opzich wel leuk maar niets specials, maar goed ik ben er ook al een keer geweest.

Daarna zijn we naar Rapongi-hills geweest en daar zijn we een of ander hoog gebouw in gegaan om wat foto's te maken. Het uitzicht was mooi, een beetje vergelijkbaar met het uitzicht van het Government Building. Bij het kaartje wat je moest kopen zat ook een kaartje voor een of ander museum dus daar zijn we ook nog naar binnen geweest. Museums zijn saai dus deze ook op een of ander vaag filmpje na dat wel grappig was.

Na het museum is Yuki vertrokken om met zijn vrienden iets te gaan doen en toen zijn Rene en ik richting Shibuya vertrokken. Mario had ons al eerder verlaten omdat hij naar de kapper moest maar we hadden met elkaar afgesproken bij het Hachiko beeld in Shibuya. Zondag heb ik ook voor het eerst mijn telefoon gebruikt ^_^ .

In Shibuya hebben we wat rondgelopen en toen zijn we wat gaan eten in een volgens Mario niet zo heel duur restaurant. Ik heb 1380 yen moeten betalen voor 100 gram vlees en 2 miniscule aardappeltjes dus echt goedkoop vond ik het niet. Mario heeft volgensmij echt te veel geld. Hij neemt ook elke morgen de bus terwijl lopen net zo snel is. Het restaurant zag er wel cool uit. Ze hadden heel veel spullen uit kerken in Europa gekocht en daar hun restaurant mee ingericht. Het had wel een appart sfeertje.

Na het restaurant wou Rene zaalvoetbal schoenen hebben. Om daar te komen moesten we door een straat met allemaal love hotels. Het zijn geen bordelen maar kamers die je kan huren voor een paar uur om je vervolgens lekker uit te leven. Omdat iedereen in Tokyo zowat op elkaar woont is dat blijkbaar wat lastig soms dus toen hebben ze deze dingen verzonnen.

Schoenen vonden we niet in Shibuya dus toen zijn we nog even snel naar Ikebukuro getreind waar we toch moesten zijn om onze trein richting Higashimatsuyama te pakken. Daar hadden ze wel schoenen dus Rene was weer blij. Vervolgens zijn we naar huis gegaan en dat was het einde van zondag.

Vandaag heb ik gewerkt en verder ook niet veel bijzonders gedaan. Het is trouwens wel echt al vreselijk warm hier. Van de ene op de andere dag is het hier ineens tegen de 20 graden geworden overdag. Op de terug weg was het helemaal vaag weer. Het was nog steeds warm maar het was wel an donker, het waaide flink en het miezerde. Echt een rare combinatie zo in maart.

5 Mar 2007 15:13 door Roy, 3 reactie(s)

Door Roy op 7 Mar 2007 13:01
Verjaardagen van de studenten hier worden vooral samen met de andere studenten hier gehouden. Meestal komt het neer op een all you can eat / drink feest voor 1.5 uur en daarna eventueel nog naar Tokyo om daar de gehele avond te blijven omdat de eerste trein pas weer om 7 uur rijd of iets dergelijks. Mijn voorkeur gaat in iedergeval uit naar een steak restaurant want ik mis vlees :( . Je krijgt hier wel elke keer vis of ander vlees maar in zulke hoeveelheden dat het eigenlijk niks uit maakt of het er bij zit of niet. Als ik dan weer een half varken naar binnen kan werken kan ik er wel een paar weken tegenaan hoop ik. Daarna zou ik misschien nog wel naar een of andere club willen waar ze gitaar muziek draaien / spelen.
Door tjeu op 6 Mar 2007 21:09
Roy, Het is heel leuk je uitstapjes te blijven volgen. (Ik wilde bijna 'uitspattingen' typen, maar dat woord is natuurlijk niet op jou van toepassing. Of hoe ruig vieren ze in Japan eigenlijk een verjaardag? Het lijkt me een aparte ervaring. Ik hoor wel hoe dit is verlopen. In elk geval van deze zijde, namens de hele familie, voor binnenkort alvast een heel bijzondere en prettige verjaardag toegewenst. En heel veel groetjes, Tjeu Knippenberg
Door Vince op 6 Mar 2007 07:58
Ik wil weer foto's ;x En LOL, hoeveel is een 360 nu nog waard in Japan?